har jeg haft en tendens til at blive småforelsket i mænd, der tænder en glød i mig. Ikke en hvilken som helst glød. Gløden. Den glød, der giver mig glæde giver mig respekt og følelsen af tilhørsforhold. For mig er… Continue Reading →
Eftersom jeg ikke er aktiv på Facebook og Messenger samtidig med jeg lider af JOMO ergo Joy Of Missing Out sker det, at der er nogen der synes de i ny og næ skal dele med mig hvad der sker… Continue Reading →
Da jeg hørte nyheden om Ali Khamenei, troede jeg, at jeg ville føle forløsning. I stedet kom uroen. Ikke uro over en mand. Men over historien. Over bruddet. Over alt det, der blev afbrudt. Jeg kom sammen med mine forældre… Continue Reading →
Jeg er sociolog. Jeg er trænet i at se mønstre frem for undtagelser, strukturer frem for enkeltsager. Jeg ved, hvad der sker, når et regime mister legitimitet, og jeg kan se, når frygt bliver politik. Det, der sker i Iran… Continue Reading →
Definition af Story Slam: Story slam er en live fortællekonkurrence, hvor deltagerne fremfører korte, personlige og sande historier foran et publikum, som ofte stemmer om den bedste. Der er som regel et fast tema, fx kærlighed eller vendepunkter, og forskellige… Continue Reading →
Min seneste kronik er netop udgivet i Kristeligt Dagblad. Den er at finde i dagens avis. Den 23. August 2025. Som sociolog – og som menneske med rødder i både det persiske og det danske– har jeg længe båret på… Continue Reading →
🌍🌎🌏Limboland, identitet og radio – en oplevelse af at blive hørt 🎙️ I dag medvirkede jeg i DR’s Formiddag på 4’eren, hvor de løftede sløret for deres nye program, Mit andet hjemland.Temaet for selve TV udsendelsen handler om det, at… Continue Reading →
Nedenstående klumme [i mit indlæg fra 2. maj 2021] er så også endt med at blive mit sidste indlæg i NORDJYSKE Stiftstidende som fast skribent i panelet PÅ KANTEN. Det har været noget af en omgang og glæde at være… Continue Reading →
Alt godt har som bekendt en ende og det er hvad denne klumme skildrer: Lidt et vemodigt dog velment klumme fra min side omkring mit langt om længe afsked med Nordjylland efter at have boet her i en hel del… Continue Reading →
Halløjsasasa ! (: Endnu en klumme fra min side. Dette er den sidste i trilogien. De foregående to er de, som jeg skrev og fik trykt i marts måned. God fornøjelse ! 😀 Ris, ros modtages gerne – dog husk… Continue Reading →
© 2026 Samira Taba — Powered by WordPress
Theme by Anders Noren — Up ↑